Wednesday, January 25, 2012

-ReZeki bErziarah-

         Study week tuk last final ni aku decide x nak balik ke kb sbb nak get rest cukup2...terasa pendek sgt semester ni...x tahu la mase mana la aku study...(*.*)...semua teman2 ku pulang ke rumah msg2...maklumlah nak ambik restu ibubapa kat umah..hehe...sblm minggu study week tu da 2 kali aku berulang-alik ke kelantan sbb ade kenduri...lepas tu ade sukan fakulti..mmg penat sgt2....so time study week yg agak panjang (lbh kurang 2 mggu lebih kot) aku nak rest sepuas2nye....ramai yg agak pelik melihat ku ade di nilai time study week...mrk hairan mane x nye..kalau study week biasanya aku yg "bersungguh' nak balik...
Sunyi sgt kat level 9 Jati....smua pulang ke kampung halaman msg2...tiba k.syaz ajak TMA 1 member p ziarah madam Nathasa yg baru bersalin kat area Bangi...tp hanye beberapa org je yg tinggal kat Nilai ni...dapat la satu kete k.syaz yg nk pi umah madam...
       Pagi tu aku turun ngn perut kosong sbb tibe2 pule s/u agung iceps7 nak mintak salinan surat2 keluar...tambah pula kekalutan nk submit esemen entrepreneur kalo x clap....dalam kul 11 kitorang gerak n 11.30 da smpai umh madam dgn bantuan GPS k.syaz..hehe........masa kitorang sampai baby madam sedang lena tidur....kitorang pun angkat msg2 berebut nak pegang..hehe..mase duk borak2 ngn madam..tibe pembantu rumah madam bwk pizza dominos tuk kitorang.....patutler masa kitorang sampai madam p dapur n make call...habis makan dominos td..sampai puler rambutan n oren sbg dessert...hehe...x rugi turun ngan perut kosong td ( bisik ku dlm hati)..huhu...selepas makan2 kitorang pun mnta izin nk undur diri sbb suami madam da nak balik mkn tghhari sblm p solat jumaat.....
         Trah ajak kitorang solat kat umah dia dulu sblm pulang Nilai...lepas solat n rehat2....k.syaz pun ajak p makan kat "red walk" sbb nak makan steamboat.....tp sayang seribu kali sayang x buka ag...ptg baru buka...so, kitorang tukar plan p Sup Urat Keting (UK) sbb kitorang x menjamah nasi lagi masa turun td.....breakfast ngn pizza ala2 western..huhu...
sampai kat UK tu kitorang ambik je lauk ala2 kampung pas tu makan ramai2...aku mmg da x bleh tahan kalau tgk ikan bakar tawar + budu + belacan..pergghhh...angoh n trah ambik 3 jenis sup..mmg makan besar la haritu..konon2 da last sem....lepas ni da x jumpa da...:(....sewaktu sedang menikmati hidangan aku mcm terperasan yg ade seseorang yg sedang memandang kearah ku...perempuan dalam linkungan 50an dari jauh memandangku..sesekali melemparkan senyuman....aku try screen kot2 kenal....tp mmg komfom+pasti aku x pernah jumpe kot "aunty" tu....besenye aku ni bukan jenis senang nak lupa orang... aku pun buat2 borak ngn diorang....

- khusyuk menikmati juadah sampai k.syaz snap gambar pun x sedar...huhu...dasyat ngguh..-


      Lepas tu "aunty" tu dtg kat belakang kitorang tuk bayar sate....tiba2 nana pun cakap macm pernah tgk la "aunty" ni.....tibe "aunty" tu terdengar...n lepas bayar "aunty" pun dtg kat tmpat kitorang...dia tanya kitorang ni student mane smua2....pastu angoh pun mencelah...ni "aunty" yg jual baju kat Pusat Komersial (PK)...pastu "aunty" tu pun mengiyakan...dalam ramai2 antara kitorang "aunty" kata dia mmg cam n kenal aku jer.....tp antara kitorang aku sorang jer yg x pernah n kenal "aunty" tu...hahaha......hairan vs pelik....pastu "aunty" tu borak2 sekejap ngn kitorang....mmg ramah n baik sgt "aunty" tu.....pastu "aunty" bgn p depan jap n dtg2 dengan selamba berkata " aunty da bayarkan tuk korang".....kitorang semua tercengang kot!!!!..(@.@)..
terharu+terkilan+bersyukur sgt2..."aunty" tu juz minta kitorang doakan dia semoga dimurahkan rezeki...SubhanAllah....Allah jua Yang Maha Merancang kebaikan buat hamba2Nya......selepas makan semua kitorang pun pulang ke Nilai....dalam perjalanan aku terfikir betapa Allah Maha Besar...bila2 masa je Dia boleh mengurniakan nikmat kepada sesiapa saje yang Dia mahu dan sebaliknya...;).. .: wallahualam:.


No comments:

Post a Comment